This phantom sticky
content image

 

 

 

 

 

 

 

Zelfgemaakte nasi met gebakken ei

 

Benodigdheden voor 1 persoon:

- rijst/ Powerslim rijst

- 100 g broccoli

- 100 g champignons

- lente ui

- rode peper (desgewenst)

- 1 el Kikoman sojasaus

- 1 ei

- nasi kruiden

( maak deze heel makkelijk zelf door 1 tot 2 tl cajennepeper, gemberpoeder, korianderpoeder, komijnpoeder, kurkuma, knoflookpoeder en laos door elkaar te mengen. Bewaar wat over is in een potje voor een andere keer.

 

Bereidingswijze:

Kook of stoom de broccoli kort. Roerbak de lente ui, rode peper en de champignons. Voeg de broccoli, rijst, soja saus en kruiden toe. Bak een eitje en leg er bovenop.

Lekker simpel en erg lekker!

Eet smakelijk!

 

 

content image

Weetjes over broccoli

 

 

 

Broccoli bevat per 100 gram 3,5 gram eiwit, waaronder het zwavelhoudende aminozuur gluthation. Die naam mag je weer vergeten maar waar het om gaat is dat dat je lichaam helpt ontgiften.

Verder bevat broccoli de nodige vitamine C en de mineralen chroom, zink, kalium en calcium. Per 200 gram heeft het 210 milligram calcium ( even ter vergelijking: een glas melk bevat 300 gram calcium). 

Broccoli heeft een goed opneembare selenium- en ijzervorm. Verder bevat het het co-enzym Q10 en de vitaminen B6, B11, E en K.

Daarnaast is het kankerremmend, voorkomt het ontstekingen en werkt het vochtafdrijvend.